3 snabba till Martin Dahl, avdelningschef för Entreprenadavdelningen på Servicekontoret:
- Inom kort kommer ombyggnationerna av Nabbamotet vara färdiga. Hur bedömer du arbetet i sin helhet? Mäter du detta som ett, för Servicekontoret, stort och omfattande arbete?
”Det är ett stort och komplext projekt. Framkomligheten har under hela projektet prioriterats tillsammans med en hög trafiksäkerhet. Detta har lett till omfattande planering på detaljnivå.” - Servicekontoret har blivit en tydlig och viktig medspelare på Viared genom omfattande projektarbeten där Servicekontoret varit intern utförare inom Borås Stad. Vilka kommande större uppdrag är i planeringsfasen?
”Ett stort uppdrag som väntar är markbearbetning öster om Boråstorpet mot Stormgatan. Borås Stad väntar där på att de sista tillstånden skall bli klara och hoppas kunna komma i gång med arbetet efter vintern 2025. Servicekontoret kommer utföra detta arbete som innefattar ca 42 000 kvm tomtmark och därtill 2000 meter väg. Markarbetena kommer att pågå i ungefär 1 år. - Upplever du en nytta i ditt nuvarande arbete av hur Viared Företagsförening arbetar?
”Vi på Servicekontoret upplever att samarbetet med VFF fungerar mycket bra. Era tydliga kontaktvägar har underlättat väsentligt i pågående planering och inte minst ur ett kommunikationsperspektiv. Samarbetet med lastbilsparkeringen som byggdes visar på föreningens handlingskraft och ligger till grunden för den lastbilsparkering som idag står klar.”
